Навчальний візит «Інклюзивна інтернаціоналізація: від добрих намірів до вимірюваних результатів» (2-4.10.2024 р., м. Гент, Бельгія)

2-4 жовтня 2024 року представники команди національних експертів з реформування вищої освіти (HERE) Ірина ЗОЛОТАРЬОВА, Юрій РАШКЕВИЧ та Марія МИШЛОВСЬКА взяли участь у навчальному візиті «Інклюзивна інтернаціоналізація: від добрих намірів до вимірюваних результатів». Захід був організований консорціумом OBREAL Global (координатор) у співпраці з Європейською асоціацією університетів, Гентським університетом, Університетом прикладних наук Артевелде та Центром підтримки інклюзивної вищої освіти (SIHO), Бельгія.

Основна мета заходу полягала у вивченні таких питань:

Як навчальні заклади можуть зробити процес інтернаціоналізації доступнішим та інклюзивнішим?

Обговорювалися такі теми, як мобільність, віртуальні та гібридні обміни, інтернаціоналізація вдома, присутність міжнародного персоналу та студентів на кампусі, а також ключові аспекти інклюзивних міжнародних освітніх програм. Також були розглянуті питання підтримки міжнародних студентів, інклюзивна інтернаціоналізація у співпраці з партнерами з третіх країн, перспективи співпраці в Європейських університетських альянсах та їх взаємозв’язок із Цілями сталого розвитку. Розглядалися політики, стратегії, оцінка впливу та відповідальні за їх реалізацію.

Як системи вищої освіти можуть сприяти та підтримувати інклюзивну інтернаціоналізацію? Було представлено приклади того, як політика та заходи Фландрії впливають на діяльність вищих навчальних закладів, особливо в контексті психічного здоров’я та добробуту студентів.

Які існують сучасні політики ЄС щодо інклюзії та інтернаціоналізації, і як вони відображаються в європейських програмах?

Обговорювалося, що можуть зробити різні учасники процесу (університети країн-програм і країн-партнерів, національні агентства, Міністерства, Європейська комісія та EACEA) для того, щоб зробити міжнародну кредитну мобільність (ICM) та програми співпраці більш інклюзивними.

Основні питання, які були порушені під час заходу:

Інклюзія як наскрізний аспект інтернаціоналізації: системні та інституційні перспективи. Спікери, серед яких Valérie Van Hees (координатор SIHO, Фландрія), Frederik De Decker (керівник офісу міжнародних зв’язків Гентського університету) та Mira De Moor (керівник міжнародного офісу Університету прикладних наук Артевелде), поділилися досвідом впровадження інклюзивної мобільності та інтернаціоналізації у своїх закладах, а також сучасними тенденціями в Європейському просторі вищої освіти.

Кроки до інтернаціоналізації: підхід Гентського університету до інклюзивних міжнародних освітніх програм. Було представлено концепцію навчальних програм, що максимізують можливості всіх студентів для розвитку міжнародних і міжкультурних компетенцій, важливих у глобалізованому суспільстві та на ринку праці.

Проблеми психічного здоров’я: вплив на міжнародних студентів. Розглянуто, як у Фландрії вирішується питання психічного здоров’я студентів, і які заходи впроваджуються для забезпечення інклюзивного навчального досвіду для іноземних студентів.

Учасники також взяли участь у інтерактивному семінарі щодо потенціалу онлайн-навчання та змішаних форм навчання в Гентському університеті та в рамках проєкту ENLIGHT. Семінар провела Юдіт Горіс, освітній розробник Гентського університету та член команди проєкту ENLIGHT. Учасники отримали поради щодо впровадження онлайн-навчання в міжнародному контексті.

Під час панельної дискусії «Європейський підхід до соціальної інклюзії в інтернаціоналізації та його наслідки на національному й інституційному рівнях» обговорювалися цілі Європейської комісії щодо інклюзії у вищій освіті, пріоритети Erasmus+ та параметри інклюзивної мобільності.

Захід надав учасникам унікальну можливість глибше зрозуміти взаємозв’язок між інклюзією у вищій освіті та інтернаціоналізацією, а також зробити свій внесок у розвиток і впровадження інклюзивних політик та заходів на різних рівнях.

Попередня Участь у міжнародному заході з поширення результатів проєкту Еразмус+ CBHE ...